fredag 29 oktober 2010

bilskrälle!

Bilen är trasig. suck. Den hoppar och skuttar och är inte alls med på noterna. Snälla Stefan har ringt runt till några bilkillar och frågat vad dom tror, och det kan vara så enkelt som tändstiften. Hoppas hoppas! Ska byta dom, fylla på glykol och kolla oljan. Eller rättning; ska be någon annan göra det åt mig =) Sånt där kan ju inte jag tyvärr, men jag SKA lära mig. Undra vem som har lust att ge mig en kurs i det bara...

Igår var jag och hjärtat och kollade på hus i Norr Amsberg. Huset var jätte fint, enkla saker att renovera förutom badrummet... Gården hade allt, skogstomt, plats för häst, dubbelgarage, hundgård, vebod att göra till hönshus. RUBBET!

MEEEEEN, det stora mennet.... 50 m från vägen. Inte så att man ser huset, inte alls. Och inga grannar. Men man hörde bullret från bilarna konstant. Inte så där att man gå ut och pular i landet i tystnad, eller tar en kopp kaffe på altan och lyssna på fåglarna. Bullret var där hela tiden. SYND. Sen när vi gick hörde vi ett par som redan NU la bud på 1,6 miljoner. BYE BYE huset. Det kommer fler =)

Fortsätter leta, inte direkt för att köpa, men för att få ett hum om vad man vill ha, och vad man ska kolla efter.

Nu ska jag cykla hem och göra mig klar för ett arbetspass! Hoppas det inte bullrar lika mkt idag som igår, man blir helt slut i huvudet!

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar